22 Ekim 2010 Cuma

MERAK EDENLER İŞTE DİKİŞ MAKİNALARIM

İŞTE İLK GÖZAĞRIM :)


Evet benim ilk makinam Sinbo marka dikiş makinesi idi. Daha hiç dikiş bilmiyorken, makine bile görmemişken, içimdeki moda aşkı beni rahat bırakmadı ve ben en iyisi bir dikiş makinesi alıyım diye dışarı attım kendimi. Sinbo makineyi zaten görmüştüm ve şimdilik dikiş öğrenme sürecinde bu makine beni idare eder diyerek (sonradan neler diktim bu makine ile idare etmekle kalmadı yani ), makineyi kaptığım gibi eve attım kendimi. Tabi makine hiç görmemişim nereden ip gelecek, nasıl olacak derken o akşamı bir kullanım klavuzuna bakarak,birde elime geçirdiğim kumaşları dikerek geçirdim. Birkaç gün sonra bir baktımki dikiyorum. ( benle birlikte kuzenlerimde bakmış olacak ki, ilk diktiğim kıyafetlerin hepsi kuzenlerime gitti :) )
Şimdi o ilk elbiselerimin ne kadar acemice kesilip dikildiğinin farkındayım tabi ( gerci hala dolaplarında  o parçalar) ama dikişe başlamam bu şekilde oldu, tabi sonra kalıp öğrendim, moda eğitimi... gerisi bildiğiniz gibi, böyle devam etti....... 

SSW-812 DİKİŞ MAKİNESİ
  • Ev tipi dikiş makinesi
  • Model seçim butonu ile 20 farklı şekilde dikiş yapabilme
  • Dakikada 700 ilmik atabilme
  • Değişebilir, kullanımı kolay dikiş yatağı
  • Düğme deliği dikebilme
  • Ters çevirme butonu ile ters dikiş yapabilme özelliği
  • İlik açabilme özelliği
  • Fermuar dikme özelliği
  • Farklı şekillerde (kabuk, çift iğne, ağ şekilli, kutu şekilli, desen, kenar kıvırma) dikiş yapabilme özelliği
  • Zigzag overlok yapabilme
  • Kontrol edilebilir dikiş uzunluğu
  • Ayarlanabilir iplik gerginliği
  • Ayak pedal kontrolü
  • Elektronik hız yönetimi
  • Genişletilebilir kumaş platformu
  • Aksesuar kutusu
  • Dikiş ışığı
  • Ürün taşıma tutacağı
  • AC 220V / 50Hz / 85W
  • 2 yıl garantili


BU DA ŞİMDİKİ GÖZ AĞRIM :)


Bilmiyorum modanın içindeki herkeste aynı duygu varmı ama ben resmen malzemeye ve kumaşlara doymuyorum :). Bir süre sonra yeni daha iyi bir makine arayışına girdim, aslında sanayi tipi almalıydım belki (hız ve aparatlar konusunda ev tiplerinden çok daha iyiler tabi) ama bu makineler evdeki dikiş odama olduğundan ve bazen ortadan kaldırmak istediğimden olacak ben evde sanayi tipi makineleri sevmiyorum. (tabi benim fikrim ) O yüzden özellikleri ve aparatları farklı, ev tiplerinin biraz daha üstü olan (yarı sanayi diyebiliriz) bu makinede karar kıldım. Singer makinem daha yeni sayılır.   Kendisi ile daha yeni yeni çalışıyoruz ama ben çok memnunum. 

Umarım merak edenleri meraklarını biraz giderebilmişimdir. Bir arada Overlok makinem içinde bir post yapacağım  söz :).... 

Quantum L-500 DİKİŞ MAKİNESİ
  • mm genişliğinde desen yapabilme
  • Aynalama ve kombinasyonlarla toplam401 değişik dikiş ve dekoratif desen.
  • Tek adımda 10 farklı modelde ilik açma
  • stilde alfabe yazımı
  • Uzun dikiş alanı
  • 4 hafıza modülü desen erişimine kolaylık
  • 8 hafıza ve her hafızaya 20 adet desen kaydedebilme.
  • Çift besleme sistemi ile kumaşları kaydırmadan dikiş dikebilme
  • Desen boyunu 5 kademeye kadar uzatabilme
  • 90 iğne pozisyonu
  • Pratik desen seçme butonları ile tek tuşla desenlere hızlı erişim.
  • Büyük LCD ekran ve desen işlemlerinin tamamını ekrandan görebilme.
  • LED ışık ile aydınlık görüntü
  • Desene göre ayak seçimini ekrandan görebilme
  • Çevrilebilir ve görüntülü desen tablosu
  • Hızlı dikiş dikme – dakikada 1000 vuruş
  • 3 kademe hız ayarı
  • İşaretli iplik geçirme yolları
  • Masura sarma düğmesi
  • Elektronik dizlikle el değmeden baskı ayağı kaldırıp dikiş dikebilme
  • Pedalsiz çalışabilme
  • Otomatik elektronik iplik kesme
  • Geri dikiş
  • Otomatik iplik takma
  • Dişli düşürme
  • Kumaşa göre baskı ayağı basınç ayarlama
  • Stoplama fonksiyonu ile tek desen veya seçilen desen sayısı kadar desen yapabilme
  • İğne aşağıda yukarıda fonksiyonu
  • Çift iğne programı
  • Ekran kontrast ayarı , Desen balans ayarı
  • Dikiş menü bölümü kilitleme fonksiyonu
  • Uzun serbest kol dikişi
  • Dahili aksesuar bölümü
  • Teleskopik iplik ünitesi
  • Esnek dikiş
  • Gizli dikiş, fermuar dikişi, kenar kıvırma, aplike, büzgü yapabilme, surfile dikişi, punteriz – gözcük dikişi, yama dikişi, kapitone dikiş.
  • Tekli ve 3’lü kordonlama yapabilme
  • Düğme dikme fonksiyonuyla düğme dikebilme
  • Kasnak nakışına uygunluğu ile tüm kasnak nakışlarını manuel yapabilme ( çin iğnesi, türk işi, beyaz iş kum iğnesi v.s )
  • Taşıma kolaylığı

17 yorum:

Pelin P.A. dedi ki...

Ben hala Sinbo dayım, bir adım öteye henüz geçemedim ama azimliyim :D

Zeugma dedi ki...

Ne çok isterdim bunları kullanabilmeyi ?

O yüzden benim gibi anlamayan biri ilk hali ile son hali arasında bir fark göremiyor baktığında...
Özellikleri okuyunca şaşırdım çok..
Güle güle iyi günlerde kullanın efenim :)
Sevgiler...

STYLEISTICO dedi ki...

Pelin: Sinboda bence iyi kullanımı basit, benimde çok işimi görmüştür kendisi :)) hala duruyor tabikide yedek olarak yada 2 kişi çalıştığımızda açıyoruz :)

Zeugma: :) teşekkür ederim iyi dileklerin için, bir gün belki sende kullanırsın :)

STYLEISTICO dedi ki...

Benimde overlokta bir sorun var dikişinde, ben anlıyorum, servise gidiyor hicbirseyi yok diyorlar öyle takılıyoruz bakalım:)
Evet kumaşlara doymuyorum alıp alıp duruyorum :)

star keeper dedi ki...

dikiş dikmek gercekten çok zevkli hele de 2. makine ile daha zevkli ve eglenceli oluyordur eminim. darısı olmayanların ya da olup da kullanamayanların basınaaaa:)

STYLEISTICO dedi ki...

uysalanne : Benimde overlokta bir sorun var dikişinde, ben anlıyorum, servise gidiyor hicbirseyi yok diyorlar öyle takılıyoruz bakalım:)
Evet kumaşlara doymuyorum alıp alıp duruyorum :)

star keeper : Evet bende dikmeyi çok seviyorum, ki normalde benim tasarlayıp makinecilerin/terzinin dikmesi daha iyi oluyor zaman açısından çünkü yetişilmiyor herşeye ama yinede ben seviyorum çok :)
dileklerin için de aminn :)

Modavesaire dedi ki...

ben overlok makinası almayı düşünüyorum yaklaşık 5-6 ay sonra. brother ın overlok makjinası özllkleri çok iyi gibi geldi. senn düşüncelerin de çook önemli en kıs zamanda bu konuyla ilgili yazmanı rica ediyorumm. benmki de singer confidence. ilerde daha iyi bi makina alabilirim belkii :)
aah aah kumaşlara hiç doyamıyorum, kumaş kokusuna bayılıyoruum :))

STYLEISTICO dedi ki...

Selam Burcu'cum overlok için sormuşsun ev tiplerinde ben hep Singer kullandım. Brother ev tipi hic kullanmadığım için kişisel yorum yapamayacağım ama genel kanım ve duyduklarim tabikide iyi olduğu yönünde...memnun kalırsın sanırım ...
Kumaşlara gelince ahh o kumaşlar :)) doymuyor insan....

Nisamu Style dedi ki...

Sinbonun dikiş makinası olduğunu bilmiyordum.

Benimde dikiş makinem var(Bindallı Paff) ama evlenirken annemin sözünü dinlemedim getirmedim çok uzun senelerdir ayrıyım makinemden:)) (ben gurbetteyim) ama en kısa zamanda ailem yanıma gelirken getirticem makinamı bende dikiş dikmeye tekrardan başlıycam..

Bloğunuz bir süredir takip ettiklerim arasında ve izlemeye aldım.Bende yeni blog açtım izlerseniz sevinirim.

http://wwwnisamublogcucom-nisamu.blogspot.com/

STYLEISTICO dedi ki...

Nisamu:
Zaten dikmeyi seviyorsan mutlaka getirtmelisin Paff markada çok iyi dikiş makinesinde. Annemin eski siyah kafalısı vardı paff, benim son aldığım singerde Paff üretimi ile yapılan tek singer miş, çok memnunum :)
Blogun hayırlı olsun bu arada:)

Adsız dedi ki...

hi, new to the site, thanks.

dikisdersi dedi ki...

dizlikli makina kullanması daha kolay ve seri iş çıkıyordur ,dakikada kaç vuruş yapıyor bilgin varmı

STYLEISTICO dedi ki...

Dikis dersi: yani bilmiyorum ama oyle sanayi tipleri gibi hizli degil.. Hatta 3 hiz ayari var cok acemi insan bile kullanabilir
Ben memnunum cok :)

Adsız dedi ki...

Bende bu makinayı almayı çok istiyordum ama kararsızlıktan singer 7469 aldım.fakat 3 yıllık kurs tecrubemin ardından desenleri bana yeterli olmadı.içindeki desenlerin hepsi köşeli.kibar tarzda kıvrımli yada çiçek,yaprak desenleri yok ve dolgulu degil.L-500 almadığım icin pişmanım.değiştirme şansımda yok .iyi yönlerini düşünerek kendimi teselli ediyorum :((((

STYLEISTICO dedi ki...

Bence çok üzülme, desen konusunda birçoğu yetersiz eminim seninkide iyi iş çıkarıyordur....

Hünerlianne dedi ki...

Merhaba sevgili dikişsever arkadaşlar. Bende bir dikiş aşığı olarak yazmak isterim ki belki yıllar oldu dikiş yapmayali (ufak tefek tamirler hariç ) evlendim gurbette geldim ilk makinem singer di sevgili Babacim daha biz küçükken bir singer nakış bir de Beko düz dikiş makinesi almış kızlarım ilerde dikiş Diker diye ben de o makinelerle ilk 14 yaşında dikiş nakış kursuna giderken tanıştım ve el sanatlarının her türlüsü ile çok ilgiliydim daha ortaokulda iken teneffüslerde okuldaki dikiş nakış kursunu ziyaret ederdim hep ve eve gidince evde gördüklerimi uygulamak isterdim annem kızsa da bir şekilde yapardım. Derken kursta en küçük öğrenci bendim ve en başarılı da bendim. Ablamla birlikte gittik kursa ve ben singer makinasını kaptim hemen ve hocamız makinenin özelliklerini gösterdikce iyice dikişe olan ilgim arttı. Derken eğitim hayatına devam ama bir yandan tüm mahalleye dikiş dikmeye başladım. Sonra mağazalarla anlaştım toplu okul kıyafetleri ev tekstili falan yapmaya başladım. Hatta lise ikinci sınıfta Bando takımında idim tüm takıma kıyafet diktirilecekti öğretmenime kendim dikmek istediğimi söyledim. Bir gecede tüm takıma etek cepken den oluşan kıyafetleri diktim okula geldim teslim ettim çok uykusuz olduğum için izin alıp gidip evde uyudum. Okul bitti üniversite olmadı hep hayalim bunun eğitimini alıp bir moda evi açmakti ama olmadı. Daha sonra çalışırken bir singer bayisinin önünden geçerken petrol Yeşilli bir singer gördüm aşık oldum taksitle aldım kendim ödedim ama anneme bıraktım. Sonra evlendim almanyaya geldim yanımda getirmedim eşim söz vermişti bir iş yeri açacakti ama hemen iki çocuk oldu derken bu arada hiç dikiş dikemedim. Ama artık kumaşlar beni dik demeye başladılar bende hem dikiş hem nakış özellği olan çok özellikli hızlı bir makine arıyorum bu arada içimi döktüm rahat ettim ey gidi günler...

black guitar dedi ki...

Merhaba dikiş nakış makinaları teknik destek, nakış desenleri ve nakış deseni çizim programları ile ilgili yardımcı olabilirim.
zmsmakine@hotmail.com
https://www.facebook.com/zms.makine.1?ref=tn_tnmn